Ons zipline avontuur - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Joyce Versteeg - WaarBenJij.nu Ons zipline avontuur - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Joyce Versteeg - WaarBenJij.nu

Ons zipline avontuur

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 December 2016 | Swaziland, Mbabane

Wat is Swaziland toch een prachtig land! Onderweg naar de plek waar we zouden gaan ziplinen, hebben we de mooie groene natuur van Swaziland gezien. Na een paar uur rijden kwamen we aan. De plek van bestemming ligt in een hoger gelegen en bergachtig gebied. Daar was het dus ook een stuk kouder. Ik had niet verwacht dat ik het in Afrika zo koud zou hebben dat ik een jas nodig had. Die had ik dus ook helaas niet mee genomen.

De eerste avond daar hebben we in ons huisje zelfs de haard aangestoken. Met zijn allen zaten we om het vuur met een deken over ons heen en een kop warme chocolademelk in onze handen! Wie had dat ooit gedacht.

De volgende ochtend vertrokken we in een open jeep door de bergen naar de plek waar we zouden gaan ziplinen. We kregen onze helm, handschoenen en speciale broek, en daar gingen we dan! In totaal waren er 11 kabels waar je vanaf kon gaan. Tijdens het ziplinen hadden we een prachtig uitzicht, want we zaten behoorlijk hoog. Advies voor de mensen met hoogtevrees was dus ook om vooral niet naar beneden te kijken. Ik heb er van genoten!

• 09 December 2016 - 07:44

Peter Van Schuppen:

Lieve Joyce,

Met heel veel plezier, lezen wij je reisverslagen. Het lijkt net een heerlijke vakantie voor je, spannende dingen doen. Aan een kabel hangen, prachtige foto's maken etc. Geniet er maar van. Kun je niet even naar de winkel om een lekkere dikke jas te kopen. De winkel is waarschijnlijk 100 kilometer verderop.
    Momenteel wordt onze achter tuin grondig gerenoveerd met tuinhuisje. Dus als je in Nederland terug komt heerlijke glühwein en jij reisverhalen vertellen in ons tuinhuisje met verwarming.

Een hele goede tijd.

Groeten en dikke pakkerd,
    opa en oma Peter & Thea

• 10 December 2016 - 20:55

Gerard Verhoeven:

Lieve Joyce,
    Wat zal jij het koud gehad hebben zo hoog in de bergen.
    Maar ja, wie denkt er nou aan een warme jas in Afrika.
    Toch wel een leuk avontuur!
    Wij hadden geen idee wat *zipline* betekende, maar nu hebben
    we een duidelijk beeld. De foto's liegen er niet om.
    Veel succes en plezier gewenst de komende tijden.
    Hartelijke groet en liefs,
    oma en opa Attie & Gerard