Mozambique - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Joyce Versteeg - WaarBenJij.nu Mozambique - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Joyce Versteeg - WaarBenJij.nu

Mozambique

Blijf op de hoogte en volg Joyce

18 Januari 2017 | Mozambique, Maputo

Ik ben er weer! Sorry dat jullie zo lang moesten wachten op mijn volgende reisverslag. Ik heb het ontzettend druk gehad. De komende twee weken zal ik weer wat actiever zijn op mijn blog.

Omdat we om 6 uur s’ ochtends vertrokken, hadden we om 5 uur de wekker gezet. Zo konden we nog even onze kamer leegruimen en rustig ontbijten. Dat zat er helaas niet in voor mij… Toen ik wakker werd voelde ik me ontzettend misselijk. Ik denk dat ik die avond ervoor bij Malandela’s iets verkeerds heb gegeten. Erg slechte timing als je een 12 uur durende busreis moet maken naar Mozambique. Tijdens de reis voelde ik me heel beroerd, maar gelukkig was het weg toen we aankwamen.

De eerste activiteit die we hadden was de Ocean Safari. Met een ontzettend snelle boot gingen we het water op om te zoeken naar de walvishaai. Dat zijn ongevaarlijke haaien die net als walvissen (vandaar de naam) plankton eten. Deze haaien kunnen tot wel 15 meter groeien. Ook was er kans dat we dolfijnen, schildpadden, rifhaaien en kleinere vissen zouden zien. Helaas hebben we niet veel gespot, alleen een dolfijn. Sommigen van ons hebben een rifhaai gezien, maar die was heel snel weer weg. Ondanks dat we niet veel gezien hebben, was het toch heel leuk om te snorkelen.

De dag erna hadden we de Island Trip. Op het prachtige kalme en heldere water gingen we naar een eiland kajakken. Op dat eiland wonen 800 mensen. De meesten hebben geen elektriciteit en water krijgen ze door regentonnen. Op eiland is er één restaurantje, een klein ziekenhuis en twee kerken. Het restaurant is er voornamelijk voor de toeristen die het eiland komen bezoeken. Het ziekenhuis kun je niet echt een ziekenhuis noemen. Het is een klein gebouw met twee kamers. Eén van de twee kamers is bedoeld voor bevalling. Na de lunch gingen we terug met een zeilboot. Het was een oude houten zeilboot, en de kapitein was voortdurend bezig met het water uit de boot te scheppen. Dat was niet heel geruststellend. Toch was ook de zeiltocht heel erg mooi.

Vandaag hadden we een dag die we zelf konden inplannen. Ons leek het wel leuk om een keertje te surfen. Met de hele groep hebben we in de ochtend surfles gekregen. De eerste paar keer was het best lastig om vanuit liggende houding snel op te staan, maar na een aantal keer in het water vallen stond ik! Ik heb een hele leuke ochtend gehad. In de middag was er tijd om naar het strand te gaan of naar het marktje. Bij het marktje hebben ze heel veel souvenirs en sieraden. Ik moet zeggen, ik ben een professional geworden in onderhandelen.

Onze laatste activiteit was quadbiken. Op een quad maakten we een tour door een aantal dorpjes en over het strand. Over het strand rijden vond ik persoonlijk het leukst, daar konden we lekker hard rijden! Toch verliep de tocht niet helemaal soepel. Mijn quad had namelijk ineens een lekke band. Gelukkig was het geen groot probleem. We waren dicht bij iemand die het kon repareren. 10 minuten later konden we onze tocht weer voortzetten. Onze laatste stop was op een soort grote rots bij de zee, daar hebben we even pauze gehouden om van het prachtige uitzicht te genieten.

Tijdens onze laatste avond hadden we een feest in een van de bars aan het strand. We hebben tot half 3 door gefeest, want om 3 uur ’s nachts moesten we de bus in om terug te gaan naar Swaziland. De busreis terug duurt weer 12 uur, dus genoeg tijd om te slapen onderweg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Maputo

Afrika

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2017

Victoria Falls, Zimbabwe

18 Januari 2017

Mijn laatste week in Swaziland

18 Januari 2017

Mozambique

11 December 2016

Week 2 in Swaziland

08 December 2016

Ons zipline avontuur
Joyce

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 89239

Voorgaande reizen:

07 November 2016 - 30 Januari 2016

Afrika

Landen bezocht: