Mijn eerste dagen in Afrika - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Joyce Versteeg - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Afrika - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Joyce Versteeg - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Afrika

Blijf op de hoogte en volg Joyce

17 November 2016 | Swaziland, Mbabane

Eindelijk ben ik er! Ik heb zo naar deze reis toe gewerkt en zo veel voorbereidingen gedaan. De laatste week voor mijn vertrek was erg druk. Ik heb nog veel geregeld en een grote hoeveelheid mensen gezien om afscheid van te nemen. Toch had ik nog wel eventjes wat tijd over om een appartement voor mezelf te kopen ;).

Al voordat ik vertrok heb ik contact gehad met Lieke. Zij heeft mij via Activity International gevonden. De eerste 4 weken doet zij hetzelfde als ik in Afrika, namelijk het vrijwilligerswerk in Swaziland, de safari in het Krugerpark en de week vakantie in Mozambique.

Na het afscheid op Schiphol ontmoette ik daar Lieke, een aardige meid van 25 jaar uit Deventer. Samen zijn we via Doha naar Johannesburg gevlogen. Na een goede vlucht werden we door iemand van All Out Africa (de vrijwilligersorganisatie) opgewacht. Daar ontmoetten we de andere vrijwilligers waarmee ik deze 4 weken ga doorbrengen. De groep bestaat uit Lieke, Martin (19) uit Noorwegen, Emma (19) uit Denemarken, Thommy (17) uit Nederland, Cecilia (54) uit Engeland en ik.

Na de kennismaking maakten we een rit van 4/5 uur in de bus van All Out Africa naar Swaziland. Daar werden we opgevangen door andere vrijwilligers die al eerder begonnen waren, een erg gezellige groep. Helaas vertrekken zij wel weer eerder naar huis of naar een ander project. We verblijven hier in Zulwini in de Lidwala Backpackers Lodge, een gezellige verblijfplaats voor vrijwilligers en backpackers. Met zijn 5en delen we een kamer met stapelbedden. Je hebt niet heel veel privacy, maar het is wel gezellig.

De volgende dag ontmoetten we Pumi, de eigenaar van de Lodge. Hij vertelde ons de regels en tips. Zo is de keuken open voor iedereen. Er is een koelkast waar ‘volunteers’ op staat. Daar mogen wij alles uit pakken wat we willen en wanneer we willen. Wel moet je alles wat je pakt altijd opruimen en elke keer als je een bord, pan of bestek pakt, moet je het schoonmaken. In de avond wordt er door iemand gekookt. Er is een soort schema gemaakt, waarop staat wanneer jij moet koken voor de groep.
Hij vertelde ook dat het hier weleens goed kan stormen en bliksemen. Als er zo’n storm is, mag je hier nooit douchen! Dan word je namelijk via de douche geëlektrocuteerd door de bliksem. Swaziland staat er bekend om dat hier de bliksem vaak inslaat op mensen.

Ook kregen we een introductie van All Out Africa over het vrijwilligerswerk wat we gaan doen. We ontvingen een soort rooster waar in staat wat je per dag doet. Dat kunnen sportprogramma´s zijn met schoolkinderen, naar een weeshuis gaan om daar te helpen of met de kinderen te spelen, het building project (een huis bouwen) en homework club.

We kregen ook informatie over het Krugerpark, wat we er allemaal konden zien en waar we slapen. We zullen in het park zelf in tenten slapen. Natuurlijk is er wel een elektronisch hek om het terrein heen.

De volgende ochtend was het al zo ver, we vertrokken naar het Krugerpark. Dit is 4 uur rijden. Hier zullen we 5 dagen blijven.


  • 18 November 2016 - 17:48

    Dominic:

    Hoi Joyce,
    Wat een leuk bericht. Het klinkt allemaal heel leuk
    Hou ons op de hoogte. Hier is alles goed, maar we missen je best wel.
    Dikke kus,
    Do

  • 18 November 2016 - 23:14

    Oma Rina:

    Lieve Joyce
    we waren erg benieuwd naar jouw verslag deze week.Wat leuk dat je met zoveel leuke
    jongelui bent en het erg naar je zin hebt. geweldig leuk verslag hoor,dank je wel.We
    Kijken al uit naar je volgende bericht.Het is wel wennen zo zonder jou in de buurt..
    Heel veel plezier en geniet ervan! Kus en liefs van ons.Oma Rina en Bert.

  • 19 November 2016 - 19:13

    Oma En Opa Attie En Gerard:

    Lieve Joyce,
    We hebben naar dit, jouw eerste verslag, met spanning uitgekeken en we zijn blij
    dat je eerste dagen in Afrika zo positief en prettig zijn verlopen.
    Je bent nu dus in het Krügerpark en we zijn benieuwd naar je ervaringen met de *big five.*
    Veel plezier verder en je zult zeker veel opsteken van deze ervaringen.
    Liefs en tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Swaziland, Mbabane

Afrika

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2017

Victoria Falls, Zimbabwe

18 Januari 2017

Mijn laatste week in Swaziland

18 Januari 2017

Mozambique

11 December 2016

Week 2 in Swaziland

08 December 2016

Ons zipline avontuur
Joyce

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 89240

Voorgaande reizen:

07 November 2016 - 30 Januari 2016

Afrika

Landen bezocht: